Pokud se poohlížíte po novém bydlení, například protože se vaše rodina rozrostla o nové členy, nebo se potřebujete přestěhovat kvůli nové práci, rádi vám pomůžeme.

 

Ve správě máme přes 700 bytů a našim klientům nabízíme 40% slevu na provizi při stěhování do nového bytu. Než začnete hledat na inzertních serverech novou nemovitost, podívejte se na naše webové stránky nebo se zeptejte na zákaznické lince. Tam ví totiž jako první, jaké byty a kdy se budou uvolňovat.

Co byste měli udělat jako první?

Dejte nám prosím vědět o tom, že se plánujete stěhovat. Klidně kdykoliv v průběhu roku, nečekejte až do výročí.

 

1. Výpověď ve výročí

Pokud byste se stěhovali ve výročí, tedy přesně rok od nastěhování, stačí nám dát vědět 2 měsíce předem. Jinak se totiž podnájemní smlouva automaticky prodlužuje na další rok a výpověď později by byla brána jako výpověď mimo výročí.

 

2. Výpověď mimo výročí

Pokud byste se potřebovali přestěhovat před koncem podnájemní smlouvy, musíte nás informovat minimálně 3 měsíce předem. Výpovědní lhůta začíná běžet až prvním dnem následujícího měsíce, je tedy dobré si to hlídat.

 

Uvedeme na příkladu:

a) Vaše podnájemní smlouva je od 1. 3. 2024 a končí 30. 4. 2025. Pošlete nám výpověď 15. 2. –> Výpověď začíná běžet od 1. 3. a podnájemní smlouva vám tedy oficiálně končí ve výročí 30. 4. 2025.

 

b) Vaše podnájemní smlouva je od 1. 3. 2024 a končí 30. 4. 2025. Pošlete nám výpověď 15. 11. 2024 –> Výpověď začíná běžet od 1. 12. Podnájemní smlouva vám tedy končí mimo výročí 28. 2.2025. Případně dříve, pokud by se nám podařilo najít nového podnájemníka – v takovém případě bychom nájem ukončili dohodou.
 

Jak zasílat výpověď?

Stačí nám e-mailem poslat informace jako:
 

  1. K jakému termínu chcete ukončit smlouvu?
  2. Kdy chcete předat byt?
  3. Důvod stěhování?
 

Úplně stačí elektronicky na servis%at%vasdomaci.cz
 

Co se bude dít dál?

Výpověď vám potvrdíme a napíšeme podrobnější informace ohledně termínu – zda jste ji stihli podat včas, tedy ve výročí, případně od kdy vám výpověď běží a další postup.

 

Noví zájemci o byt

 

Ve chvíli, kdy podáte výpověď, začíná běžet čas, ve kterém se snažíme co nejrychleji nemovitost znovu obsadit. Vše probíhá po domluvě s vámi a podle vašich představ o dni, kdy se budete chtít odstěhovat, abychom mohli plánovat inzerci a prohlídky nemovitosti.

 

Náš obchodním se s vámi také domluví na dnech, kdy do nemovitosti můžeme vodit prohlídky a nabízet byt dalším zájemcům.

 

Zejména pokud svůj domov opouštíte mimo výročí, tedy v jiném termínu, než byla podepsána naše podnájemní smlouva, může být ve vašem vlastním zájmu, aby se nemovitost obsadila co nejdříve. Prosíme tedy o maximální spolupráci.

 

Kontroly a opravy před předáním

 

Jakmile běží výpovědní lhůta, doporučujeme detailně zkontrolovat celou nemovitost a před předáním si naplánovat, zda budete chtít vymalovat a uklidit od nás, nebo si vše zařídíte sami.

 

Zkontrolovat doporučujeme poškození, rýhy, nefunkční spotřebiče a další, případně nechat opravit, co půjde, nebo nahlásit na pojišťovnu. Se vším vám pomůže náš technik, který k vám přijde po podání výpovědi na kontrolu. Společně projdete celou nemovitost a na všem se domluvíte.

 

V některých případech je možné, že se domluvíme ještě na jedné kontrole nemovitosti, těsně před předáním, abychom měli jistotu, že přípravy a opravy probíhají dle plánu. Je pro nás velmi důležité, aby předání na konci proběhlo v pořádku a bez zbytečných průtahů a nedorozumění.
 

A co vyúčtování vaší jistoty?

Na vyúčtování jistoty máme ze zákona 30 dní. My vám však chceme vaši zálohu vrátit co nejdříve, a tak se snažíme, abychom vše zvládli už během tří pracovních dnů od vašeho odstěhování.

 

Ve vyúčtování jistoty se odrazí všechny náklady, které byly spojené s řešením nedostatků odhalených při vašem odstěhování. Může to být špatná nebo žádná výmalba (tedy náklady za nové malování podle m2), špatný nebo žádný úklid, poškození, které nebylo nijak řešeno nebo špatně řešeno, nefunkčnost spotřebičů v bytě apod.

 

Proto velmi apelujeme na to, abyste nemovitost na předání připravili, uskutečnili domluvené opravy a doporučenou údržbu. Více o vyúčtování jistoty si můžete přečíst zde.
 

Přečtěte si také, jak se dobře připravit na předání nemovitosti.