Vítáte nového člena v domácnosti?

V průběhu nájmu se může stát, že se vaše domácnost rozroste o nového člena, lidského nebo zvířecího. Ať už nový partner, miminko nebo jen chlupatý mazlíček, o tuto radostnou zprávu se s námi podělte – předejdete tím všem budoucím problémům s dodržováním naší smlouvy.

 

Při narození miminka nebo přistěhování nového partnera/spolubydlícího je nutné přenastavit zálohy na služby, které jsou vázané na konkrétní počet členů v domácnosti. Dále je naší povinností nahlásit nového člena na SVJ, pokud bydlíte v bytovém domě. A pokud bude potřeba další svazek klíčů, vše obstará náš zákaznický servis. Na začátku nájemního vztahu od nás dostanete standardně 1–2 kopie klíčů (podle původního počtu nájemníků), ale další svazky je nutné nechat vyrobit, k čemuž je potřeba speciální karta nebo žádost SVJ o nový čip. Všechny tyto záležitosti pro vás rádi vyřídíme.

 

A co když si chci vyměnit vložku do zámku?

 

Chápeme, že někdo preferuje v nájemním bytě svou vlastní vložku zámku, kde má jistotu, že klíče od jeho bytu nemá kde kdo. U našich nemovitostí, které téměř vždy mají speciální vstupní klíč, čip či jiný bezpečnostní přístup, pečlivě kontrolujeme, komu jsme klíče vydávali a v kolika kopiích.

 

Pokud se ale přesto budete cítit lépe po výměně zámkové vložky, je nutné nám o vašem rozhodnutí dát vědět – dveřní vložku musíme vyměnit my a jako správce nemovitosti si musíme ponechat jednu kopii klíčů. Je to bezpečnostní opatření pro případ havárií a jiných kritických situací, jelikož náklady za vykopnuté dveře při preventivním zásahu hasičů v době vaší nepřítomnosti mohou představovat značný náklad. Zároveň si potřebujeme odvézt i původní vložku, kterou namontujeme zpět, až se z bytu budete jednou stěhovat.

 

Výměna zámkové vložky jde na vaše náklady a nepočítá se do nákladů na opravy a úpravy bytu dle nařízení vlády č. 308/2015 Sb.
 

 

Pejsek s kočičkou jsou speciálním případem. Jako první zjistěte, zda majitel vašeho bytu povoluje domácí zvířata. Z důvodu možných alergenů si někteří majitelé bytů nepřejí, aby v jejich bytech dlouhodobě pobývali psi nebo kočky. Tuto informaci vám povíme na naší zákaznické lince.

 

My osobně máme ke zvířatům pozitivní vztah. Sami máme kanceláře otevřené všem pejskům, ale i pro ně, stejně jako pro zvířata v našich nemovitostech, máme nějaká pravidla. Pokud máte pejska nebo kočičku, nebo například nějakého většího papouška či jiné zvíře, které se bude volně pohybovat po bytě, musíte nám tuto skutečnost nahlásit. Se zvířátky přichází i větší riziko poškození bytu, a proto budeme pravděpodobně chtít navýšit vratnou kauci/jistotu.

 

Současně promyslete, jak často bude váš mazlíček doma pobývat sám. Celodenní štěkání vašeho pejska, nemusí být pro sousedy příjemným zpestřením.

 

Postup nahlášení nového člena domácnosti:

Na e-mail servis%at%vasdomaci.czpošlete:

 

1. Jméno nového spolubydlícího

2. Datum narození

3. Číslo občanského průkazu (pasu u cizinců)

4. Termín, od kdy se k vám stěhuje

5. Kontakt (e-mail, telefon)

 

U zvířete:

 

1. Pes/kočka/…

2. Plemeno

3. Velikost

4. Preferovaná forma úhrady doplatku kauce/jistoty
 

Měníte si příjmení, trvalé bydliště, e-mail nebo telefonní číslo?

Podnájemní smlouva je smluvní vztah jako každý jiný. Musíme o vás uchovávat aktuální údaje, abychom vás mohli kontaktovat nebo upravit nějaké náležitosti v naší společné dokumentaci.

 

Pokud měníte nějaký kontakt nebo třeba jméno či bydliště, dejte nám o změně vědět na e-mail: servis%at%vasdomaci.cz
 

Cestujete do zahraničí?

V Podnájemní smlouvě vás žádáme, abyste nás upozornili na svoji nepřítomnost v domě nebo bytě, pokud bude delší než dva měsíce. Není to z důvodu, že bychom vám záviděli takto dlouhou dovolenou, ale abychom věděli, co dělat v případě jakékoli havárie. Buď nám určíte kontaktní osobu, která zajistí přístup, nebo se domluvíme, že po dobu vaší nepřítomnosti můžeme do bytu v určitých případech vstoupit.

 

Náhoda je ale blbec a například k vytopení nemovitosti nebo havárii v bytovém domě může dojít kdykoli. Proto budeme rádi, když nám dáte vědět i při kratších výletech, kde nebudete k zastižení.

 

Co budeme potřebovat?

 

1. Pečlivě zabezpečte byt před nevítanou návštěvou.

2. Vypněte vodu.

3. Informujte nás od kdy do kdy se vám pravděpodobně nedovoláme.

4. Nahlaste nám kontaktní osobu s náhradními klíči, na kterou se můžeme obracet v případě nouze (servis%at%vasdomaci.cz).

 

Pokud nemáte nikoho, kdo by byl k dispozici i s klíči od vašeho bytu, stačí nám informace, že po předchozím upozornění můžeme do bytu vstoupit my a zamezit případným dalším škodám.